Humour in Relevance Theory. A Pragmatic Analisys of Jokes

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 5 dni
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 24,01 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
24.01
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Celem monografii jest pragmatyczna analiza wybranych typów dowcipów w świetle Teorii Relewancji. Charakterystyka została przeprowadzona w oparciu o klasyfikację Francisco Yusa. Praca składa się z trzech części. Dwa pierwsze rozdziały stanowią wprowadzenie teoretyczne do analizy przedstawionej w rozdziale trzecim.

W pierwszym rozdziale omówione są główne założenia Teorii Relewancji, stworzonej przez Dana Sperbera i Deirdre Wilson (1986 [1995]), opisane w książce Relevance: Communication and Cognition (Relewancja: Komunikacja i Poznanie). Teoria ta zakłada, że ludzkie poznanie i komunikacja nastawione są na  maksymalizację relewancji. Drugi rozdział zawiera charakterystykę humoru w Teorii Relewancji, opartą na dwóch nurtach badawczych reprezentowanych przez Francisco Yusa (2003, 2008, 2010) i Marię Jodłowiec (1991ab, 2008). Ostatni rozdział to analiza wybranych typów dowcipów według klasyfikacji Francisco Yusa (2008), która została poszerzona o inne typy humoru.

     Wydanie: 1 2019

     Stron: 130

     ISBN: 978-83-7051-959-9

 

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl