Autor/redaktor

Cenniki do pobrania

Statystyki

Produkty:
254
Promocje:
0

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Humour in Relevance Theory. A Pragmatic Analisys of Jokes

Publikacje naukowe
24.01
PLN
Humour in Relevance Theory. A Pragmatic Analisys of Jokes
Wysyłka w:
5 dni
Cena: 24,01 zł
Cena netto: 22,87 zł
szt.

Celem monografii jest pragmatyczna analiza wybranych typów dowcipów w świetle Teorii Relewancji. Charakterystyka została przeprowadzona w oparciu o klasyfikację Francisco Yusa. Praca składa się z trzech części. Dwa pierwsze rozdziały stanowią wprowadzenie teoretyczne do analizy przedstawionej w rozdziale trzecim.

W pierwszym rozdziale omówione są główne założenia Teorii Relewancji, stworzonej przez Dana Sperbera i Deirdre Wilson (1986 [1995]), opisane w książce Relevance: Communication and Cognition (Relewancja: Komunikacja i Poznanie). Teoria ta zakłada, że ludzkie poznanie i komunikacja nastawione są na  maksymalizację relewancji. Drugi rozdział zawiera charakterystykę humoru w Teorii Relewancji, opartą na dwóch nurtach badawczych reprezentowanych przez Francisco Yusa (2003, 2008, 2010) i Marię Jodłowiec (1991ab, 2008). Ostatni rozdział to analiza wybranych typów dowcipów według klasyfikacji Francisco Yusa (2008), która została poszerzona o inne typy humoru.

 

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

Sklep jest w trybie podglądu
Sklep internetowy od home.pl