Matematyka nie musi być trudna. Rozwój i wspieranie myślenia matematycznego w edukacji początkowej z perspektywy psychologa i pedagoga
Opis
Książka zawiera 60 KREATYWNYCH KART ĆWICZEŃ z prostym objaśnieniem zasad korzystania i
piktogramów na nich umieszczonych Można je wypełniać, jednocześnie bawiąc się nimi w dowolnej
kolejności, choć stopień trudności wykonywania zadań zazwyczaj wzrasta wraz z numerem karty.
Sugerujemy zatem ich wypełnianie od 1. do 60. Jest też słownik głównych pojęć.
Publikacja skierowana jest do nauczycieli oraz rodziców/opiekunów dzieci w wieku przedszkolnym i
wczesnoszkolnym. W prosty sposób tłumaczy prawidłowości rozwojowe, w tym kiedy i w jaki sposób
dziecko uczy się lub ma ograniczenia w pojmowaniu oraz przetwarzaniu informacji. Zawarto
wskazówki, jak przezwyciężać te utrudnienia.
Podano przykłady nabywania umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi matematyki w życiu
codziennym oraz prowadzenia elementarnych rozumowań matematycznych mimo chodem, przy
okazji codziennego przebywania z dzieckiem. W głównej mierze chodzi o naukę logicznego
rozumowania, kojarzenia i poszukiwania rozwiązań.
Liczby, godziny, miary, rytmy towarzyszą nam codziennie, należy je tylko dostrzec i zaciekawić nimi
malucha. Błądzenie postrzegane jest jako element zabawy w poszukiwaniu innych rozwiązań. Dziecko
uczy się przez działanie a pomyłki to element kreatywnego myślenia.
Wydanie: 1 2022
Stron: 160
ISBN: 978-83-67162-46-3