Polska myśl pedagogiczna po 1918 roku
Opis
Publikacja jest opracowaniem o dużych walorach poznawczych, edukacyjnych i społecznych. Poznawczych dlatego, że pozwala na solidne zgłębienie problematyki pedagogicznej funkcjonującej po odzyskaniu niepodległości, edukacyjne jest dopełnieniem przedstawionych treści poznawczych i polega na jasnym zaprezentowaniu poglądów pedagogów polskich...
W okresie dwudziestolecia międzywojennego w polskiej pedagogice funkcjonowało wiele nurtów wychowania. Wśród nich dominowały dwie koncepcje wychowania: narodowa i obywatelska. Najwybitniejszym zwolennikiem koncepcji narodowej był L. Zarzecki, zaś koncepcji obywatelskiej K. Sośnicki i Z. Mysłakowski. Porównując ten okres w historii wychowania z innymi okresami historycznymi należy podkreślić wielki jego udział w budowie polskiego modelu wychowania.
Wydanie: 3 2009
Stron: 198
ISBN: 978-83-7051-550-8